جهانشهر یزد + کویر کاراکال(8 تا 12 آبان)

0 (بدون بررسی)
یزد / یزد
از 4,980,000 ت
0
(0 بررسی)
بررسی

مدت زمان

5 روزه

نوع تور

تور روزانه

اندازه گروه

35 نفر

زبان

فارسی

درباره تور گردشگری

مبدآ تور : اهواز / خوزستان

مقصد تور: یزد-میبد-تفت-کویر/ یزد

__________________________________________________________________________________

بی‌شک تا به حال درباره بادگیرها و بناهای تاریخی این شهر کویری شنیده‌اید. جذابیت‌های گردشگری یزد هر ساله مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سوی این مقصد خارق‌العاده می‌کشانند. یزد برای علاقه‌مندان به کویرگردی، بناهای خشتی، روستاهای تاریخی، معماری اصیل ایرانی، جاذبه‌های مذهبی، صنایع‌دستی، غذاهای سنتی و شیرینی‌های خوشمزه یکی از برترین قطب‌های گردشگری است.

تاریخچه یزد

یزد نخستین شهر خشت خام جهان است که قدمت آن به سه هزار سال پیش بازمی‌گردد. درباره تاریخ پیدایش این شهر روایت‌های متعددی بیان شده است. برخی از تاریخ‌دانان، تاریخ شهر یزد را به دوره اسکندر مقدونی و ساخت زندانی به همین نام نسبت می‌دهند؛ اما برخی دیگر  تاریخ ساخت این شهر را دوره ساسانیان و زمان چهاردهمین پادشاه ساسانی یعنی یزدگرد اول می‌دانند و بر این باورند که نام یزد نیز از همین دوره بر این شهر نهاده شده و ریشه آن از واژه یزش به معنی ستایش برگرفته شده است. عده‌ای نیز بر این باورند که بهرام گور، پانزدهمین پادشاه ساسانی در هنگام عزیمت به خراسان به علت بیماری در این منطقه ساکن شده بود و پس از بهبودی دستور آبادانی این منطقه را داده و شهر زیبای یزد را ساخته بود. نام آن را نیز یزدان گرد نهاده بود. این شهر، تاریخ پرفرازونشیبی را گذرانده و در طول دوره‌های مختلف مورد توجه حاکمان و پادشاهان مختلفی قرار گرفته بود که هر کدام نقش قابل توجهی در توسعه و آبادانی این شهر داشتند، به طوریکه در زمان هخامنشیان یزد یکی از راه‌های پر رونق پستی و چاپاری به شمار می‌رفت. در زمان پهلوی احداث خیابان‌ها و ورود اتومبیل‌ها علی‌رغم اینکه در آبادانی این شهر نقش به‌سزایی داشته اما تا حدودی موجب تغییر شکل و بافت سنتی شهر یزد شد. هم اکنون این شهر با معماری منحصربه‌فرد، حفظ بافت سنتی و تاریخی‌اش و اماکن باستانی متعددی که در دل خود جای داده است، با آغوشی باز میزبان مسافران و گردشگران است.

موقعیت و دلیل معروفیت یزد

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم یزد کجاست، باید بگوییم شهری در مرکز ایران است که از سمت شمال با میبد و اشکذر، از سمت شرق با بافق و اردکان، از سمت جنوب با ابرکوه، تفت و مهریز و از سمت غرب با اصفهان احاطه شده است. این منطقه با وسعت حدود ۷۲۱۵۶ کیلومتر مربع دارای جمعیت ۵۲۹ هزار و ۶۷۳ نفر است. مردمان آن با زبان فارسی و لهجه شیرین یزدی حرف می‌زنند. یزد از آن دسته شهرهایی است که اقلیت‌های دینی گوناگون از جمله مسلمانان، یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان در کنار هم زندگی می‌کنند. البته بیشتر جمعیت یزد مسلمان و شیعه هستند.

یکی از بارزترین مشخصات شهر یزد، معماری متفاوت بناهای تاریخی و خانه‌های خشتی آن است که از اقلیم گرم و خشک این منطقه ناشی می‌شود. در این سرزمین بی آب و علف چیزی که بیشتر از همه باعث شگفتی گردشگران می‌شود، ییلاقات سرسبز و دامنه‌های زیبای آن است. کلانشهر یزد به شهر بادگیرها، شهر دوچرخه‌ها، شهر حسینیه ایران، دارالعباده، قطب پزشکی ایران، شهر قنات و شهر قنوت و قناعت شهرت دارد.

دیدنی‌های یزد

برای نوشتن از اماکن دیدنی یزد شاید لازم باشد از صفت‌هایی فراتر از صفت‌های همیشگی برای وصف یک شهر استفاده کنیم. مردم یزد و خود این شهر بده و بستان زیادی از این صفت‌ها داشته‌اند، مثلا یزد یک شهر نجیب است مثل مردمانش و مردمانش آرام هستند درست مثل لحظات نوشیدن چای در یک کافه پشت‌بامی رو به مسجد جامع این شهر.

اگر اولین بارتان است که برای رفتن به یزد آماده می‌شوید، بهتر است از قبل تمام جاهای دیدنی این شهر را بشناسید و حتی یک خانه خشتی را هم در دل کوچه پس کوچه‌های بافت تاریخی از قلم نیاندازید!

اما در اینجا تنها بخشی از جاذبه های گردشگری یزد را بصورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم.

باغ دولت‌آباد/مسجد جامع یزد/میدان ساعت/میدان امیر چخماق/خانه لاری‌ها/مدرسه ضیائیه/

موزه آب/بافت تاریخی یزد/کافه‌های پشت بام/آتکشده یزد/باغ دولت آباد/دخمه زرتشتیان/

آب انبار شش بادگیری/بازار مسگری/

بهترین فصل سفر به یزد

شهر یزد دارای اقلیم گرم و خشک است که تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به کویر است. این منطقه از بارش باران بهره اندکی می‌برد و تبخیر در آنجا شدید است. با توجه به این موارد، آب‌وهوای یزد در بهار، مطبوع و دلپذیر است؛ هر چند که گرما زود به سراغ آن می‌آید. اما امان از تابستان‌های آن که بسیار گرم و آزاردهنده هستند. در فصل پاییز آب‌وهوای یزد رو به خنکی می‌رود. همه چیز در این ایام حال‌وهوای خوش دارد. با شروع فصل زمستان از دمای هوا به شدت کاسته می‌شود. در ماه بهمن سرمای یزد به اوج خود می‌رسد و بعد از آن کم‌کم هوا رو به گرمی می‌رود.

کام تو ایران سفری خوش برای شما آرزو می کند.

ویژگی ها

  • دخمه سکوت
  • آتشکده زرتشتیان
  • میدان امیرچخماق
  • بافت تاریخی فهادان
  • مسجد جامع
  • باغ دولت آباد
  • کوچه باغات تفت
  • معبد چک چک
  • کاروانسرای شاه عباسی
  • یخچال خشتی
  • کویر کاراکال

شامل / مستثنی است

  • 3شب و 4 روز اقامت در هتل 3* جهانگردی
  • اتاق های 2 تا 4 تخته
  • راهنمای ماهر
  • گشت های رایگان و آپشنال
  • هزینه های ورودی
  • 3 وعده صبحانه در هتل
  • میان وعده در مسیر برگشت
  • ترنسفر (اتوبوس جفت صندلی) در اختیار
  • بیمه
  • نهار و شام
  • هزینه تفریحات و گشت های اختیاری
  • هزینه ورودی و تفریحات کویر

اطلاعات

دارو و لوازم بهداشتی شخصی /کفش مناسب پیاده روی/صندل لباس گرم و خنک/ شناسنامه و کارت ملی

2 از 5 (پیاده روی سبک) (پیمایش در شیب و پلکان در مسیر معبد چک چک)

شروع: 8 آبان ساعت 19 از اهواز / پایان: 12 آبان ساعت 23 در اهواز

لطفا شرایط کنسلی تور را در قسمت قوانین تور مطالعه نمایید

مدت زمان

5 روزه

زبان

فارسی

سؤالات متداول

1)خرید تلفنی: شما می‌توانید از طریق شماره 09393904959 با کارشناس بخش تورهای ایران‌گردی ما تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، تور مد نظر خود را خریداری نمایید و هزینه را به شماره حساب شرکت واریز کنید. 2)خرید حضوری: برای انجام خرید حضوری، می‌توانید با مراجعه به دفتر آژانس واقع در اهواز- زیتون کارمندی – مرکز خرید زیتون نسبت به خرید این تور اقدام نمایید.

شهر یزد دارای اقلیم گرم و خشک است که تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به کویر است. این منطقه از بارش باران بهره اندکی می‌برد و تبخیر در آنجا شدید است. با توجه به این موارد، آب‌وهوای یزد در بهار، مطبوع و دلپذیر است؛ هر چند که گرما زود به سراغ آن می‌آید. اما امان از تابستان‌های آن که بسیار گرم و آزاردهنده هستند. در فصل پاییز آب‌وهوای یزد رو به خنکی می‌رود. همه چیز در این ایام حال‌وهوای خوش دارد. با شروع فصل زمستان از دمای هوا به شدت کاسته می‌شود. در ماه بهمن سرمای یزد به اوج خود می‌رسد و بعد از آن کم‌کم هوا رو به گرمی می‌رود.

"هدف‌های نزدیک" و "نقاط فکری مشترک" از ویژگی‌های سفرهای گروهی هستند. با توجه به این مساله و وجود گروه‌های سنی مختلف در سفرهای ما، شما به راحتی با دیگران ارتباط برقرار خواهید کرد و حتی شانس یافتن دوستان خوب و همیشگی را خواهید داشت. در ضمن بر این باوریم که کسانی که تنها سفر می‌کنند باید به اندازه دیگران از امکانات و مزایای سفر برخوردار باشند.

این موضوع ارتباط مستقیم به فصل دارد. ولی معمولا تورهای یکروزه 24 ساعت قبل و تورهای چند روزه 72 ساعت قبل مشخص می‌شوند.

پاسخ به این سوال نمی تواند جنبه عمومی داشته باشد. شرکت در تورها، به خصوص "سفرهای چند روزه طبیعت گردی" نیاز مند آمادگی جسمانی و روحیه مطلوب است. در بسیاری از موارد کودکان و یا سالمندانی بوده‌اند که به خوبی و بدون هیچ مشکلی در این برنامه‌ها شرکت داشته‌اند اما توانایی این افراد فراتر از هم ردیفان سنی خود بوده است. شما می‌توانید بعد از مطالعه "درجه سختی" هر تور در صفحه مرتبط با آن تور و با توجه به همخوانی توانمندی‌های خود یا همسفرانتان با آن تور نسبت به انتخاب تور اقدام نمایید. اما به طور معمول، سفرهایی با درجه سختی 1 و 2 برای کودکان و سالمندان مناسب است.

شما می‌توانید با کارشناس تور تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. ما با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم: 09393904959

موقعیت تور

یزد / یزد

بررسی

0/5
دارای امتیاز نیست
(0 بررسی)
بسیار عالی
0
خیلی خوب
0
متوسط
0
خیلی ضعیف
0
بسیار بد
0
نظری برای این تور ثبت نشده - در حال نمایش 1 تا 0

نوشتن یک نظر

از: 4,980,000 ت
0 (بدون بررسی)
مجموع (ریال)
4,980,000 ت

مالک

comtoiran

عضویت از 1402

بررسی سایر گزینه ها