ییلاق سوئه چاله تا پونل (9 تا 14 مهر)

0 (بدون بررسی)
گیلان / تالش / ماسال
از 6,750,000 ت
0
(0 بررسی)
بررسی

مدت زمان

6 روزه

نوع تور

تور روزانه

اندازه گروه

25 نفر

زبان

فارسی

درباره تور گردشگری

مبدآ تور : اهواز / خوزستان

مقصد تور: صومعه سرا / گیلان

__________________________________________________________________________________

ییلاق سوئه چاله یا سوچاله، معروف‌ترین ییلاق ماسال پس از اولسبلنگاه است. این ییلاق در ۳۳ کیلومتری جنوب ماسال و در فاصله ۱۹۰۰ متری از سطح دریا در میان کوه‌های سرسبز و مه آلود قرار دارد. سوئه چاله تنها چهار کیلومتر بالاتر از اولسبلنگاه است.

برای رسیدن به ییلاقات ماسال، باید از طریق جاده قزوین – رشت به‌سمت رشت حرکت کنید. قبل از رسیدن به رشت در حدود ۲۰ کیلومتری آن، به‌سمت جاده فومن خارج شوید تا پس از عبور از فومن و سپس صومعه‌سرا به روستای کلیدبَر برسید.

برای سهولت و دسترسی بهتر به ییلاقات ماسال اقامت شما همسفر عزیز در هتل فانوس شب واقع در صومعه سرا در نظر گرفته شده است.

مسیر را به‌سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید و سپس به‌سمت ماسال برانید. پس از ورود به شهر ماسال و عبور از بلواری بلند، به جاده ییلاقات ماسال می‌رسید؛ جاده‌ای پرپیچ و خم که با وجود درختان سر به‌فلک کشیده، آبشارها، ییلاق‌های بکر و دکه‌های کنار جاده، گذر زمان را از یاد شما می‌برد.

پس از حدود یک ساعت رانندگی در جاده کوهستانی ییلاقات ماسال و عبور از ییلاق خردول به هتل فردین معصومی و ییلاق اولسبلانگاه می‌رسید. این هتل را رد کنید تا پس از یک مسافت کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای به سوئه چاله برسید.

سوئه چاله گیلان با مناظر زیبا و چشم‌نواز و خانه‌هایی چوبی، منطقه‌ای فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در فصول گرم سال است. این ییلاق از دور شبیه یک گودی است که شباهت زیادی به زین اسب دارد. «سو» در زبان محلی تالشی به‌معنای گلپر است؛ گیاهی که در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل، معنی سوئه چاله در زبان محلی، مکانی است که گیاه گلپر و خنجری در آن می‌روید.

عکاسی، کوهنوردی، طبیعت گردی، قدم زدن در هوای مه‌آلود و لمس باران در کنار تماشای مناظر طبیعی کوهستانی و سرسبز، گله‌های گوسفندان و تنفس در هوای پاک و مطبوع، از جمله فعالیت‌هایی هستند که هر سال، گردشگران بیشتری را به‌سمت ییلاق سوئه چاله می‌کشانند

رودخانه خالکایی، یکی از جاذبه‌هایی است که در مسیر ییلاقات ماسال با آن روبه‌رو خواهید شد؛ رودخانه‎‌ای که تا نیمه مسیر در جاده، همراه شما است. در جاده، همچنین آلاچیق‌ها و دکه‌های بین راهی را خواهید دید که شما را به یک فنجان چای ذغالی، یک کاسه آش یا یک بلال کبابی در کنار رودخانه مهمان می‌کنند.

در سفر به سوئه چاله احترام گذاشتن به اعتقادها، زبان و نحوه زندگی مردم و اهالی ییلاق سوئه چاله را از یاد نبرید. در ضمن به دام‌ها و کلبه‌ها صدمه‌ای نرسانید و مهم‌تر از همه، مراقب محیط زیست و طبیعت باشید تا فضای بکر این ییلاقات زیبا حفظ شود. به‌همراه داشتن کیسه زباله، چراغ قوه، عینک و کلاه آفتابی، آب آشامیدنی و کرم ضدآفتاب را نیز فراموش نکنید.

گردنه الماس به پونل

مسیر پیچ در پیچی که اسالم و خلخال را دو استان اردبیل و گیلان به هم متصل می‌کند، یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. دامنه‌های سرسبز و گله‌های سفید گوسفندی که در دور دست‌ها حرکت می‌کنند؛ چشم انداز ییلاق و کلبه‌های چوبی روستاییان و مه ای که دره‌ها را سفیدپوش می‌کند و گاهی حتی تا روی جاده می‌آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستانی را گاهی تاریک می‌کند؛ اینها از تابلوهای زیبای این مسیر هستند. واقعا در دنیای دیگری قدم گذاشته اید.

این دو مقصد بعنوان مقاصد ییلاقی در این سقر در نظر گرفته شده اند . در ادامه گشت ها از جنگل و ساحل ریبای گیسوم و آبشار شیله وشت و ماسوله و دیگر جاذبه های گیلان هم دیدن خواهیم کرد.

کام تو ایران سفری خوش برای شما آرزو می کند.

ویژگی ها

  • بازدید از ییلاق ماسال /
  • سوئه چاله /
  • جنگل و ساحل گیسوم /
  • جنگل ابر پونل /
  • سورتمه سواری بر فراز جنگل هیرکانی
  • روستای تاریخی مریان / آبشار شیله وشت /
  • روستای آق اولر /
  • روستای پلکانی ماسوله

شامل / مستثنی است

  • 3شب و 4 روز اقامت در هتل 3*
  • اتاق های 2 تا 4 تخته
  • راهنمای ماهر
  • گشت های رایگان و آپشنال
  • هزینه های ورودی
  • 3 وعده صبحانه در هتل
  • میان وعده در مسیر رفت و برگشت
  • ترنسفر (اتوبوس)VIP در اختیار
  • ترنسفر محلی جهت اجرای گشت ها(مینی بوس)
  • نهار و شام
  • هزینه تفریحات و گشت های اختیاری

اطلاعات

دارو و لوازم بهداشتی شخصی /کفش مناسب پیاده روی/ لباس گرم و خنک/ شناسنامه و کارت ملی

1 از 5 (پیاده روی سبک)

شروع: 9 مهر ساعت 19 از اهواز / پایان: 14 مهر ساعت 17 در اهواز

لطفا شرایط کنسلی تور را در قسمت قوانین تور مطالعه نمایید

مدت زمان

6 روزه

زبان

فارسی

سؤالات متداول

1)خرید تلفنی: شما می‌توانید از طریق شماره 09393904959 با کارشناس بخش تورهای ایران‌گردی ما تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، تور مد نظر خود را خریداری نمایید و هزینه را به شماره حساب شرکت واریز کنید. 2)خرید حضوری: برای انجام خرید حضوری، می‌توانید با مراجعه به دفتر آژانس واقع در اهواز- زیتون کارمندی – مرکز خرید زیتون نسبت به خرید این تور اقدام نمایید.

بهترین زمان برای رفتن به ماسال در اواسط بهار و فصل پاییز است که هم هوا معتدل است و هم ماسال خلوت‌تر از زمان‌های دیگر نظیر تعطیلات عید است.

"هدف‌های نزدیک" و "نقاط فکری مشترک" از ویژگی‌های سفرهای گروهی هستند. با توجه به این مساله و وجود گروه‌های سنی مختلف در سفرهای ما، شما به راحتی با دیگران ارتباط برقرار خواهید کرد و حتی شانس یافتن دوستان خوب و همیشگی را خواهید داشت. در ضمن بر این باوریم که کسانی که تنها سفر می‌کنند باید به اندازه دیگران از امکانات و مزایای سفر برخوردار باشند.

این موضوع ارتباط مستقیم به فصل دارد. ولی معمولا تورهای یکروزه 24 ساعت قبل و تورهای چند روزه 72 ساعت قبل مشخص می‌شوند.

پاسخ به این سوال نمی تواند جنبه عمومی داشته باشد. شرکت در تورها، به خصوص "سفرهای چند روزه طبیعت گردی" نیاز مند آمادگی جسمانی و روحیه مطلوب است. در بسیاری از موارد کودکان و یا سالمندانی بوده‌اند که به خوبی و بدون هیچ مشکلی در این برنامه‌ها شرکت داشته‌اند اما توانایی این افراد فراتر از هم ردیفان سنی خود بوده است. شما می‌توانید بعد از مطالعه "درجه سختی" هر تور در صفحه مرتبط با آن تور و با توجه به همخوانی توانمندی‌های خود یا همسفرانتان با آن تور نسبت به انتخاب تور اقدام نمایید. اما به طور معمول، سفرهایی با درجه سختی 1 و 2 برای کودکان و سالمندان مناسب است.

شما می‌توانید با کارشناس تور تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. ما با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم: 09393904959

موقعیت تور

گیلان / تالش / ماسال

بررسی

0/5
دارای امتیاز نیست
(0 بررسی)
بسیار عالی
0
خیلی خوب
0
متوسط
0
خیلی ضعیف
0
بسیار بد
0
نظری برای این تور ثبت نشده - در حال نمایش 1 تا 0

نوشتن یک نظر

از: 6,750,000 ت
0 (بدون بررسی)
مجموع (ریال)
6,750,000 ت

مالک

comtoiran

عضویت از 1402

بررسی سایر گزینه ها