ماجراجویی در کویر ورزنه (19 تا 21 مهر)

0 (بدون بررسی)
اصفهان/ورزنه
از 2,650,000 ت
0
(0 بررسی)
بررسی

مدت زمان

2.5 روزه

نوع تور

تور روزانه

اندازه گروه

30 نفر

زبان

فارسی

درباره تور گردشگری

مبدآ تور : اهواز / خوزستان

مقصد تور: ورزنه/ اصفهان

__________________________________________________________________________________

در این سفر کوتاه قصد داریم نیمروزی کوتاه در اصفهان زیبا و یک روز کامل در کویر ورزنه به ماجراجویی بپردازیم

گشت نیمروزه تاریخی در اصفهان:

میدان نقش جهان که با نام میدان امام نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان است. در واقع، تجمع بسیاری از بناهای باستانی این شهر در میدان نقش جهان است. این میدان زیبا در طول عمرش در حکومت‌های مختلف، فراز و فرودهای زیادی داشته و در بازه‌هایی از زمان مورد بی‌مهری حاکمان قرار گرفته است؛ اما امروزه باشکوه فراوان علاقمندانی در سراسر جهان دارد.

ثبت این میدان در فهرست میراث جهانی یونسکو، میزان اهمیت این منطقه را بیان می‌کند. در سفر به اصفهان، زمانی را در این میدان زیبا میگذرانیم و از تماشای بنا‌های تاریخی و طبیعت زیبای آن، لذت میبریم.

 

کویر گردی:

کویر گردی، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های گردشگری در ایران است. کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد به «سرزمین چهار فصل» شهرت دارد و کویرها در کنار جنگل‌ها، آبشارها، دریاها، چشمه‌ها و دریاچه‌ها از زیباترین جلوه‌های طبیعت در ایران هستند.

با شروع فصل سرما، مناطقی مانند کویرها که در طول فصل تابستان با گرمای سخت و طاقت‌فرسا، غیر قابل بازدید هستند، تبدیل به جاذبه‌هایی پرطرفدار و دلچسب می‌شوند که هر سال، میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی هستند.

کویر ورزنه در نزدیکی شهر ورزنه در بخش شرقی استان اصفهان در ۱۱۷ کیلومتری شهر اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد قرار دارد و وسعت آن، حدود ۱۷ هزار هکتار است. این کویر با شهر ورزنه حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و در جنوب غربی تالاب بین‌المللی گاوخونی واقع شده است.

تفریحات کویر ورزنه

سایت تفریحی واحه با وسعت ۱۰۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویر در ایران است که در حال حاضر امکانات تفریحی بسیاری چون موتورهای چهارچرخ یک نفره و دو نفره، زیپ لاین، سافاری، شتر سواری، رستوران، شربت خانه، کمپینگ و پاراگلایدر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

امکانات بسیار دیگری از جمله رصدخانه مجهز، سالن کنسرت روباز با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر، باغ درختان انار، سوئیت‌های مجلل برای اقامت مسافران، باشگاه تیراندازی، مجموعه آب‌درمانی، باشگاه هواپیمای تفریحی، پرواز با هواپیمای سبک و پینت بال نیز قرار است در فاز بعدی این مجموعه افتتاح شوند و در اختیار گردشگران قرار بگیرند.

اجرای موسیقی های محلی زنده، آتش‌بازی، اجرای حرکات نمایشی و مراسم‌هایی به مناسبت‌های مختلف از جمله سال نو و شب یلدا نیز از دیگر تفریحات این مجموعه هستند

پیاده ‌روی بر روی رمل‌ها و تپه‌های شنی کویر، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در کویر ورزنه انجام داد. پیاده روی روی شن‌های داغ، بدون کفش و کسب آرامشی بی‌نظیر از سکوت و گرمای کویر در کنار تجربه شب کویر و تماشای گیاهان و حیوانات این منطقه از آن دسته تجربیاتی است که هیچ‌گاه در زندگی فراموش نخواهید کرد. پیاده ‌روی بر روی رمل‌ها و تپه‌های شنی کویر رایگان است و شما می‌توانید ساعت‌ها بر شن‌های داغ کویر قدم بردارید.

عکاسی در شب و تماشای آسمان، یکی از مهم‌ترین دلایل سفر هر گردشگری به مناطق کویری است. آسمان کویر در شب، منظره‌ای تماشایی و فوق‌العاده زیبا است که علاقه‌مندان به عکاسی و نجوم را به سمت خود می‌کشاند.

گاوچاه حاج ابراهیم ورزنه

گاوچاه حاج ابراهیم در مسیر تپه‌های ماسه‌ای ورزنه در ابتدای جاده ورزنه به حسن آباد واقع شده است و در واقع نوعی سیستم استخراج آب از چاه با گاو است. حاج ابراهیم حیدری، یکی از اهالی شهر ورزنه با بازسازی گاوچاه، این مکان را تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزنه کرده است که بازدیدکنندگان در آن می‌توانند با شیوه سنتی آبیاری آشنا شوند. حاج ابراهیم می‌گوید:

با این روش سنتی، روزانه سه‌ هزار مترمربع زمین کشاورزی را در دو نوبت صبح و عصر می‌توان آبیاری کرد. با این روش، دیگر نیازی به مصرف برق و استفاده از موتور آب‌‌کشی نیست و برای بالا کشیدن آب از یک یا دو راس گاو کوهان‌ دار سیستانی استفاده می‌شود. گاویار به گاوها کمک می‌کند تا بر یک سطح شیب‌دار یا «گاو رو» حرکت کنند و دلو را که به چرخ چاه بسته شده، در حالی که پر از آب شده است، از کف چاه بالا بکشند. دستیار او نیز آب را از دلو خالی و در مزرعه هدایت می‌کند.

سخن آخر در سفر به کویر ورزنه

لوازم ضروری سفر به کویر ورزنه، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه آفتاب گیر، دوربین عکاسی، کفش ساق‌دار، داروهای مورد نیاز، آب، کمی غذا و تنقلات، شارژر و باتری اضافه هستند. اگر قصد دارید در کویر شب‌مانی کنید، حتما تجهیزات کافی کمپینگ و گرمایشی را به همراه داشته باشید.

سفر به کویر ورزنه به علت نزدیکی به شهر و آبادی، سفری فوق‌العاده است که به خانواده‌ها و گروه‌های مختلف توصیه می‌شود. انواع و اقسام تفریحات هیجان‌انگیز در روزهای کویر و رصد ستارگان و عکاسی در شب‌های آن، تمام اعضای خانواده با هر سن و سالی را راضی خواهند کرد.

تمام مسیر رسیدن به کویر ورزنه آسفالت است؛ پس شما می‌توانید به آسانی با خودروی شخصی به این منطقه سفر کنید. پس از بازدید از سایت تفریحی کویر ورزنه، شب را در اقامتگاه‌های اطراف سپری کنید یا در محلی بکر چادر بزنید و از تماشای آسمان پر ستاره کویر، سکوتی جادویی، هوایی تمیز و ظاهر متفاوت کویر در شب لذت ببرید. بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر ورزنه در نزدیکی کویر را نیز به هیچ‌وجه از دست ندهید.

اقامت ما در کویر:

اقامتگاه سنتی مادر بزرگ در شهر تاریخی و تویستی ورزنه در فاصله 111 کیلومتری مرکز استان (اصفهان) واقع شده است و در فصل های سرد سال و اوایل بهار پذیرای گردشگران و کویرنوردان متعددی می باشد.

درباره اقامتگاه

هر اتاق دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام به صورت جداگانه می باشد و چهار سرویس عمومی داخل مجموعه است. همچنین هر اتاق دارای دوتخت و سه کف خواب است. ضمنا اقامتگاه دارای پارکینگ اختصاصی است.

چشم انداز به کویر و در کنار گاو چاه و آسیاب شتر واقع شده است.آ

شپزخانه با کلیه امکانات از قبیل ظروف، یخچال، گاز،فلاکس،آبجوش بصورت مشترک برای استفاده تمامی مهمانان است.

این خانه بومی در دل شهر زیبای ورزنه محیطی دنج و آرام را برای گردشگران و کویر دوستان فراهم کرده است تا در کنار تفریحات کویر، اقامتی خوش و خاطره انگیز را در کنار عزیزانشان تجربه کنند.

 

کام تو ایران سفری خوش برای شما آرزو می کند.

ویژگی ها

  • بازدید از میدان نقش جهان
  • دورهمی در دل کویر با چای ذغالی
  • پیاده روی بر رمل ها و تپه های ماسه ای
  • تفریحات کامل کویری(سافاری/شتر سواری/زیپ لاین...)
  • بازدید از گاوچاه

شامل / مستثنی است

  • 1شب و 2روز اقامت در بومگردی
  • اتاق های 5تا 8 نفره کف خواب
  • راهنمای ماهر
  • گشت های رایگان و آپشنال
  • هزینه های ورودی
  • 2 وعده صبحانه
  • 1 وعده شام 1 وعده ناهار
  • میان وعده در مسیر برگشت
  • ترنسفر (اتوبوس جفت صندلی)در اختیار
  • بیمه
  • نهار روز اول
  • هزینه تفریحات و گشت های اختیاری

اطلاعات

دارو و لوازم بهداشتی شخصی /کفش مناسب پیاده روی/کفش مناسب کویر/ضد آفتاب/لوسیون مرطوب‌کننده/لباس‌های روشن وخنک و گرم برای شب/ ژل یا پماد دافع حشرات برای کسانی که حساس هستند/ پتو مسافرتی/شناسنامه و کارت ملی

2 از 5 (پیاده روی سبک تا پیاده روی روی رمل های کویری)

شروع: 19مهر ساعت 22 از اهواز / پایان: 21 مهر ساعت 23 در اهواز

لطفا شرایط کنسلی تور را در قسمت قوانین تور مطالعه نمایید

مدت زمان

2.5 روزه

زبان

فارسی

سؤالات متداول

1)خرید تلفنی: شما می‌توانید از طریق شماره 09393904959 با کارشناس بخش تورهای ایران‌گردی ما تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، تور مد نظر خود را خریداری نمایید و هزینه را به شماره حساب شرکت واریز کنید. 2)خرید حضوری: برای انجام خرید حضوری، می‌توانید با مراجعه به دفتر آژانس واقع در اهواز- زیتون کارمندی – مرکز خرید زیتون نسبت به خرید این تور اقدام نمایید.

کویرها مناطقی گرم و خشک هستند و گرمای آن‌ها بخصوص در فصول گرم سال برای افراد غیر بومی، غیر قابل تحمل است. سفر در فصل بهار و تابستان به کویر ورزنه به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ در حالی که روزهای پاییزی و زمستانی، بهترین زمان سفر به کویر ورزنه به شمار می‌آیند.

"هدف‌های نزدیک" و "نقاط فکری مشترک" از ویژگی‌های سفرهای گروهی هستند. با توجه به این مساله و وجود گروه‌های سنی مختلف در سفرهای ما، شما به راحتی با دیگران ارتباط برقرار خواهید کرد و حتی شانس یافتن دوستان خوب و همیشگی را خواهید داشت. در ضمن بر این باوریم که کسانی که تنها سفر می‌کنند باید به اندازه دیگران از امکانات و مزایای سفر برخوردار باشند.

این موضوع ارتباط مستقیم به فصل دارد. ولی معمولا تورهای یکروزه 24 ساعت قبل و تورهای چند روزه 72 ساعت قبل مشخص می‌شوند.

پاسخ به این سوال نمی تواند جنبه عمومی داشته باشد. شرکت در تورها، به خصوص "سفرهای چند روزه طبیعت گردی" نیاز مند آمادگی جسمانی و روحیه مطلوب است. در بسیاری از موارد کودکان و یا سالمندانی بوده‌اند که به خوبی و بدون هیچ مشکلی در این برنامه‌ها شرکت داشته‌اند اما توانایی این افراد فراتر از هم ردیفان سنی خود بوده است. شما می‌توانید بعد از مطالعه "درجه سختی" هر تور در صفحه مرتبط با آن تور و با توجه به همخوانی توانمندی‌های خود یا همسفرانتان با آن تور نسبت به انتخاب تور اقدام نمایید. اما به طور معمول، سفرهایی با درجه سختی 1 و 2 برای کودکان و سالمندان مناسب است.

شما می‌توانید با کارشناس تور تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. ما با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم: 09393904959

موقعیت تور

اصفهان/ورزنه

بررسی

0/5
دارای امتیاز نیست
(0 بررسی)
بسیار عالی
0
خیلی خوب
0
متوسط
0
خیلی ضعیف
0
بسیار بد
0
نظری برای این تور ثبت نشده - در حال نمایش 1 تا 0

نوشتن یک نظر

از: 2,650,000 ت
0 (بدون بررسی)
مجموع (ریال)
2,650,000 ت

مالک

comtoiran

عضویت از 1402

بررسی سایر گزینه ها