شیراز و قلات (26تا 28 مهر)

0 (بدون بررسی)
فارس / شیراز
از 2,700,000 ت
0
(0 بررسی)
بررسی

مدت زمان

2.5 روزه

نوع تور

تور روزانه

اندازه گروه

30 نفر

زبان

فارسی

درباره تور گردشگری

مبدآ تور : اهواز / خوزستان

مقصد تور: شبراز/ فارس

__________________________________________________________________________________

شیراز مرکز استان فارس در بخش جنوبی ایران جای گرفته است. شیراز با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت، پنجمین شهر بزرگ ایران به شمار می‌رود. شیراز از جمله شهرهای تاریخی و در عین حال پیشرفته ایران است. به طوری که پس از تبریز و تهران، سومین شهر در ایران است که شهرداری در آن پایه‌گذاری شده است. نام شیراز نزدیک به ۲ هزار سال پیش در کتیبه‌های عیلامی و سنگ‌نگاره‌های دوره‌های دیگر آمده است

شیراز یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران چه برای سفرهای داخلی و چه از سوی گردشگران خارجی است. در شیراز یک گردشگر می‌تواند دوره‌های گوناگونی از تاریخ ایران از دوران هخامنشی و اقامت پارسیان اولیه تا دوره‌های اسلامی مانند زندیان و همچنین دوره‌های معاصر و مدرن ایران را ببیند.
گستره جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شیراز بسیار متنوع و جذاب است. مهمترین و جذاب‌ترین این مکان‌های گردشگری مجموعه‌های باستانی شیراز مانند تخت جمشید و نقش رستم است. بخش دیگر آرامگاه سعدی و حافظ دو شاعر مشهور ایرانی است که در بین ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

دیگر جاذبه‌های گردشگری تاریخی شیرازی عمدتا به دوران فرمانروایی حکومت زندیه بازمی‌گردد که این شهر را به عنوان مرکز فرمانروایی خود انتخاب کرد. قلعه، بازار و باغ‌های ایرانی متعددی از این دوره به یادگار مانده است.

ما در این سفر به گشت و بازدید از جاذبه های این دوره خواهیم پرداخت.

سفر به شیراز در پاییز، فصل غزل های عاشقانه

سفر به شیراز در پاییز سفر به شهر عشاق با حال و هوای بارانی و رنگارنگ است.

پاییز که از راه می‌رسد، شیراز، شهر باغ‌های زیبا و معطر، به تابلویی رنگارنگ از برگ‌های زرد و نارنجی و سرخ تبدیل می‌شود.

شیراز در پاییز از گرمای نفس‌گیر تابستان می‌افتد و فصل شلوغی حضور گردشگران به پایان می‌رسد؛ پس فرصت خوبی برای گشت و گذار در حال و هوای خنک و خلوت و خالی از جمعیت برای مسافران پاییزی شیراز به دست می‌آید.

باغ ارم شیراز

باغ ارم یکی از قشنگ‌ترین باغ های شیراز در پاییز و بهترین نقطه برای تماشای جلوه‌گری فصل خزان بر اندام درختان است.

باغ ارم شیراز با بیش از ۱۱۰هزار متر مربع وسعت حالا به باغ گیاهشناسی با ۴۵۰ گونه گیاه تبدیل شده و فصل به فصل رنگ و زیبایی طبیعی خاصی به خودش می‌گیرد.

در میان رقص رنگارنگ پاییز در باغ ارم، درختان نارنج و ردیف درختان بلند بالای همیشه سبز و کهنسال سرو که در مسیر عرضی باغ قد کشیده‌اند، جلوه‌گری خاصی به باغ پاییزی می‌بخشند.

تنوع گل‌های رز این باغ به حدود ۲۰۰ گونه می‌رسد.

گل‌های طاووسی، سنبل درختی، ژاله، شب بو، نسترن، یاس زرد، میخک، میمون، بنفشه، آهار، اطلسی، آلاله، گل ساعت، نیلوفر، شاه پسند، شیپوری و داوودی سایر گل‌های باغ ارم را تشکیل می‌دهند.

از درختان این باغ می‌توان درخت گردو، بادام، سیب، خرمالو، نارنج، انار، ازگیل و گلابی را نام برد.

درختان بدون میوه مثل کاج، اکالیپتوس، زبان گنجشک، افرا، سروناز، ارغوان، سپیدار، بید مجنون و بید مشک هم زیبایی باغ را چند برابر کرده‌اند.

باغ ارم پیشینه‌ای طولانی دارد و روایت‌ها از این باغ به دوره سلجوقیان هم می‌رسد اما عمارت میان باغ، نمونه بی‌نقص و نفیسی از معماری دوران قاجار است که در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده.

نمای عمارت باغ با کاشی‌کاری‌های هفت رنگ در مقابل حوض بزرگ مقابل آن و چهار نخلی که مشایعت می‌کنند، تصویر باشکوهی پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

باغ ارم در خیابان ارم شیراز واقع‌ شده و درب اصلی آن در بلوار ارم است.

بازار وکیل شیراز

بازار تاریخی و زیبای وکیل با معماری سنتی دوران زندیه، طاقی و دالان‌های آجرچینی شده، حجره‌های با سقف هلالی یکی از بازار های سنتی ایران و بازار تاریخی زنده در دل شهر شیراز است که در دوره حکمرانی کریم خان زند ساخته شده.

این بازار قدیمی فضایی جذاب با ساختار و معماری سنتی یک مسیر زیبا برای خرید صنایع دستی و محصولات سنتی ایرانی مثل فرش، گلیم، گبه، ترمه، پارچه‌های سنتی، ظروف مسی، زیورآلات، ادویه و عرقیجات است.

در حال حاضر در این بازار محصولات وارداتی هم پیدا می‌شود.

روستای قلات:

روستای قلات، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز است که با آب و هوایی دلپذیر و خنک، حتی در فصول گرم سال، میزبان گردشگران بسیاری است. این روستایی ییلاقی با مسیر سنگفرش شده، خانه‌های پلکانی در دامنه کوه، درختان سرسبز، طبیعت بی‌نظیر، چشمه‌های آب سرازیر از دل کوه‌، دره عمیق و جاذبه‌های تاریخی در همان لحظه اول، چشم شما را به خود خیره خواهد کرد.

قدمت قلات شیراز با وجود درختان کهن‌سال به بیش از هزار سال قبل برمی‌گردد. این روستا همواره تحت حاکمیت دالین بوده است. قلات با طبیعت سرسبز، چشمه‌های زیبا و آب و هوای خنک، زمانی تفرجگاه پادشاهان ایران کهن بود و هم‌اکنون نیز گردشگران زیادی در طوال سال از آن دیدن می‌کنند. روستای قلات در گذشته به نام «کلات» شناخته می‌شد. در فرهنگ عمید، کلات به‌معنای ده یا قلعه‌ای است که روی کوه ساخته شده باشد.

گفته می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری قلات، مسائل امنیتی دفاعی بوده است؛ زیرا از قدیم این روستا در سر راه کوچ ایل‌ها و عشایر منطقه قرار داشت و در این منطقه درگیری‌ها و نزاع‌های بسیاری پیش می‌آمد. در ضمن، وجود رودخانه و چشمه‌سارهای فراوان و موقعیت خاص دفاعی و امنیتی را می‌توان از دیگر عوامل شکل‌گیری روستا به حساب آورد.

در دامنه کوه سرخ و در حاشیه روستای قلات، سه آبشار زیبای طبیعی وجود دارد که دو آبشار، مسیر دسترسی آسان‌تری دارند. کوچک‌ترین آبشار در فاصله کمتر از دو کیلومتری بافت قدیمی قلات قرار دارد.

سفر به قلات شیراز در تمام فصول سال میسر است؛ اما بهترین زمان سفر از نظر اغلب گردشگران، فصل بهار و تابستان است. روستای قلات در منطقه سردسیر و ییلاقی قرار دارد و به همین دلیل با آب و هوایی خنک و دلپذیر در بهار و تابستان از شما میزبانی می‌کند.

برخی از گردشگران، فصل پاییز را برای سفر به قلات انتخاب می‌کنند؛ فصلی که با زیبایی‌های خود، شما را در هر مکانی از جهان متحیر خواهد کرد. زمستان‌های سرد قلات نیز بسیار زیبا است؛ فقط توجه داشته باشید که برای سفر در این زمان از سال، حتما کفش مناسب به‌همراه داشته باشید و درمسیرهای سربالایی و پلکانی روستا مراقب باشید.

کام تو ایران سفری خوش برای شما آرزو می کند.

ویژگی ها

  • مجموعه سعدیه /
  • ارگ کریم خان
  • حمام و بازار وکیل
  • باغ ارم یا نارنجستان قوام
  • طبیعت پاییزی و آبشار قلات
  • بازدید از روستای تاریخی

شامل / مستثنی است

  • 1شب و 2 روز اقامت در هتل 3* تاریخی
  • اتاق های 2 تا 4 تخته
  • راهنمای ماهر
  • گشت های رایگان و آپشنال
  • هزینه های ورودی
  • 1 وعده صبحانه در هتل
  • میان وعده در مسیر برگشت
  • ترنسفر (اتوبوس جفت صندلی) در اختیار
  • بیمه
  • نهار و شام
  • هزینه تفریحات و گشت های اختیاری

اطلاعات

دارو و لوازم بهداشتی شخصی /کفش مناسب پیاده روی/ لباس گرم و خنک/ شناسنامه و کارت ملی

1 از 5 (پیاده روی سبک)

شروع: 26 مهر ساعت 22 از اهواز / پایان: 28 مهر ساعت 23 در اهواز

لطفا شرایط کنسلی تور را در قسمت قوانین تور مطالعه نمایید

مدت زمان

2.5 روزه

زبان

فارسی

سؤالات متداول

1)خرید تلفنی: شما می‌توانید از طریق شماره 09393904959 با کارشناس بخش تورهای ایران‌گردی ما تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، تور مد نظر خود را خریداری نمایید و هزینه را به شماره حساب شرکت واریز کنید. 2)خرید حضوری: برای انجام خرید حضوری، می‌توانید با مراجعه به دفتر آژانس واقع در اهواز- زیتون کارمندی – مرکز خرید زیتون نسبت به خرید این تور اقدام نمایید.

معمولا از نوروز تا پایان اردیبهشت ماه و از نیمه شهریور تا اول مهرماه، شیراز در اوج ترافیک مسافران است. در نتیجه برای داشتن یک سفر بیاد ماندنی همچنان پاییز و پایان زمستان بهترین انتخاب ها بشمار می روند هوای شیراز در فصل پاییز نیز مانند بهار معتدل و بسیار مطبوع است و قطعا سفر خاطره‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

"هدف‌های نزدیک" و "نقاط فکری مشترک" از ویژگی‌های سفرهای گروهی هستند. با توجه به این مساله و وجود گروه‌های سنی مختلف در سفرهای ما، شما به راحتی با دیگران ارتباط برقرار خواهید کرد و حتی شانس یافتن دوستان خوب و همیشگی را خواهید داشت. در ضمن بر این باوریم که کسانی که تنها سفر می‌کنند باید به اندازه دیگران از امکانات و مزایای سفر برخوردار باشند.

این موضوع ارتباط مستقیم به فصل دارد. ولی معمولا تورهای یکروزه 24 ساعت قبل و تورهای چند روزه 72 ساعت قبل مشخص می‌شوند.

پاسخ به این سوال نمی تواند جنبه عمومی داشته باشد. شرکت در تورها، به خصوص "سفرهای چند روزه طبیعت گردی" نیاز مند آمادگی جسمانی و روحیه مطلوب است. در بسیاری از موارد کودکان و یا سالمندانی بوده‌اند که به خوبی و بدون هیچ مشکلی در این برنامه‌ها شرکت داشته‌اند اما توانایی این افراد فراتر از هم ردیفان سنی خود بوده است. شما می‌توانید بعد از مطالعه "درجه سختی" هر تور در صفحه مرتبط با آن تور و با توجه به همخوانی توانمندی‌های خود یا همسفرانتان با آن تور نسبت به انتخاب تور اقدام نمایید. اما به طور معمول، سفرهایی با درجه سختی 1 و 2 برای کودکان و سالمندان مناسب است.

شما می‌توانید با کارشناس تور تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. ما با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم: 09393904959

موقعیت تور

فارس / شیراز

بررسی

0/5
دارای امتیاز نیست
(0 بررسی)
بسیار عالی
0
خیلی خوب
0
متوسط
0
خیلی ضعیف
0
بسیار بد
0
نظری برای این تور ثبت نشده - در حال نمایش 1 تا 0

نوشتن یک نظر

از: 2,700,000 ت
0 (بدون بررسی)
مجموع (ریال)
2,700,000 ت

مالک

comtoiran

عضویت از 1402

بررسی سایر گزینه ها