معرفی شهر شیراز

https://comtoiran.com/wp-content/uploads/2022/04/a544b4db24e745a5164ea89d.jpg


شیراز در نیمه جنوبی ایران قرار دارد. شیراز، مرکز استان فارس و از زیباترین و کهن‌ ترین شهرهای ایران به شمار می رود که جذابیت‌ های تاریخی و طبیعی زیادی دارد و یکی از مقاصد مشهور در میان گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین، شیراز به عنوان سومین شهر ایران از نظر قدمت و پنجمین شهر بزرگ کشور است. نام شیراز در کتاب‌ ها و اسناد تاریخی با نام های مختلفی همانند تیرازیس، شیرازیس و شیراز به ثبت رسیده و در دوران صفاریان، آل بویه و زندیان نیز به عنوان پایتخت ایران بوده است. شیراز و استان فارس محل پایه‌گذاری فرمانروایی‌های هخامنشیان و ساسانیان نیز بوده است. مشاهیر به نامی مانند سعدی، حافظ، فردوسی، شهریار، بابا طاهر، سنایی و بهار از اهالی شیراز بودند.

آب و هوای شهر شیراز


شیراز در موقعیت جغرافیایی قرار دارد که چهارفصل بوده و دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است. منطقه ای که از لحاظ آب و هوایی نیمه خشک بوده و میزان بارندگی در آن زیاد نیست. در کل، آب و هوای شیراز در بهار بسیار عالی بوده و یکی از بهترین فصل ها برای سفر همین فصل است زیرا آب و هوایی مطلوب و خنک در انتظار گردشگران است. تابستان شیراز آب و هوای گرمی دارد و شاید برای بعضی ها خشک و اذیت کننده باشد. اما در پاییز آب و هوایی بسیار خنک و دلپذیر در این شهر حاکم است. اما اگر دوست دارید هوای سرد و کوهستانی را تجربه کنید

بهترین زمان سفر به شیراز


اردیبهشت می تواند به عنوان بهترین زمان سفر به شیراز باشد. زیرا هم شکوفه های بهارنارنج، گل های رز و نرگس و بابونه زیبایی فوق العاده ای به این شهر بخشیده اند و هم از لحاظ هزینه اقامت نیز در حد معمول است. از سوی دیگر از شلوغی زمان نوروز و گرمای کلافه کننده تیر و امرداد هم خبری نیست. همچنین در فصل زمستان نیز به دلیل کم شدن تعداد مسافر به این شهر از لحاظ قیمت ها بسیار مقرون به صرفه است.

جاهای دیدنی و گردشگری شیراز

https://comtoiran.com/wp-content/uploads/2022/04/866f27c6428397591ba1c1e5.jpg


شیراز دارای جاهای دیدنی و تماشایی زیادی است که در ادامه به توضیح مختصری از هرکدام می پردازیم:
پاسارگاد: شهر پارسه یا پاسارگاد در ۱۳۶ کیلومتری جاده‌ شیراز-اصفهان قرار دارد و دربردارنده یکی از مشهورترین آثار تاریخی ایران یعنی آرامگاه کوروش بزرگ پایه‌گذار سلسله هخامنشیان است.
تخت جمشید: امکان ندارد به شهر شیراز سفر کنید و از مجموعه تخت جمشید بازدید نداشته باشید؛ بزرگ‌ ترین بنای باستانی ایران که نشان دهنده تاریخ آن شهر است و در ۶۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. این بنا ترکیبی از معماری تمدن‌ های تحت پوشش هخامنشیان بوده است.
حافظیه: آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، حافظ شیرازی در شیراز قرار دارد که در هنگام شب بسیار رویایی بوده و حال و هوای خاصی دارد. این آرامگاه با نورپردازی زیبای خود فضایی فرح‌ بخش و آرام هدیه می دهد.
سعدیه: این مقبره نیز مربوط به شاعر مشهور کشورمان سعدی است و فاصله زیادی با حافظیه نداشته و در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی شیراز به شمار می رود. سعدیه در گذشته خانقاه و محل عبادت سعدی و یارانش بوده و تلفیقی از هنر معماری سنتی و مدرن است.

https://comtoiran.com/wp-content/uploads/2022/04/90b82d536a707ac340ce1062.jpg