درباره جاهای دیدنی شهر بابلسر

شهرستان بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که جزو خوش آب و هواترین مناطق در شمال کشور محسوب می‌شود. بابلسر، شهری سرسبز و با طراوت است که چشم‌انداز‌های زیبا و خارق‌‌العاده‌ ای دارد و با قدمت تاریخی زیاد خود شامل آثار قدیمی زیبایی است و همواره در طی سال گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به سوی خود جذب می‌کند. همچنین این شهر جزو مراکز مهم تجاری کشور در شیلات و خاویار شناخته شده است اما لنگرگاهی در این شهر وجود ندارد، به همین دلیل کشتی‌ها در فاصله دورتری از ساحل لنگر می‌اندازند و بارهایشان را خالی می‌کنند. در زمان‌های قدیم این شهر به عنوان بندر در بین ایران و روسیه نقش مهمی داشت، اما به مرور اهمیت خود را از دست داده بود و باری دیگر در دوران سلطنت پهلوی دوم از نو رونق یافت. شهر بابلسر با اینکه شهری کوچک است اما با زیبایی‌های بی مثل خود و مناطق تفریحی و فضای آرامبخش خود در میان همگان مشهور است و به دلیل علاقه زیاد پادشان به این شهر در میان شهرهای شمالی دارای جاذبه های گردشگری زیادی است.

نامگذاری شهر بابلسر

در دوران قاجار به شهر بابلسر، مشهد سر می‌گفتند؛ زیرا عده‌ای بر این باور بودند که سر برادر امام هشتم شیعیان آنجا دفن شده است. اما به مرور زمان نام این شهر تغییر داده شد و برگرفته از شهر همسایه خود بابل به بابلسر مشهور گشت.

دسترسی به بابلسر

برای دسترسی به شهر بابلسر از سمت شرق کشور باید از گرگان و ساری عبور کنید و به بابلسر برسید ولی اگر از شهرهای مرکزی عازم بابلسر هستید باید از جاده فیروزکوه بروید و پس از آستارا و رشت، به رامسر و چالوس رسیده و سپس به شهر بابلسر برسید. آب و هوای مطبوع، ساحل پاکیزه، مناطق بکر، رودخانه و سد لاستیکی جزو زیبایی‌های شهر بابلسر شناخته شده‌اند.

آب و هوای بابلسر

آب‌و‌هوای شهر بابلسر مانند سایر شهرهای ساحلی مازندران معتدل است و جزو خوش آب‌و‌هوا ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود، بر همین اساس در همه فصل‌های سال جذابیت خاصی دارد. بابلسر در بهار مثل همه شهرهای شمالی دارای بهترین و مطبوع‌ترین هوا است که نفس کشیدن در این هوا روح تازه می‌دهد. در تابستان هوای بابلسر مرطوب و گرم است، ولی با این حال ساحل و دریای بابلسر دارای خنکی و نسیمی است که در شب‌های تابستان میزبان تعداد زیادی مسافر از سراسر کشور است. در پاییز نیز این شهر بارانی بوده و لطافت خاصی دارد. زمستان نیز در بابلسر سرمای سخت و طاقت فرسایی ندارد، بنابراین هر کدام از فصل‌ها زیبایی منحصر به فردی دارند که بر اساس موقعیت و علاقه‌تان می‌توانید فصل دلخواهتان را انتخاب کرده و از سفری بی‌نظیر لذت ببرید.

غذاهای محلی بابلسر

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سفر تهیه غذا است که در شهرهای شمالی دغدغه انتخاب غذا را ندارید، زیرا با غذاهای محلی خود همواره آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند؛ مطمئنا از غذاهای محلی شهر بابلسر سیر نخواهید شد. در شمال کشورمان ترشی‌های مختلف مخصوصا سیر ترشی جزو پرطرفدارترین محصولات هستند و همچنین نوعی دلال در این خطه یافت می‌شود که به ماست یا مرغ و ماهی شکم پر اضافه می‌کنند و سبزی‌های محلی مازندران جزو خوش طعم‌ترین و خوشبو‌ترین سبزی‌های کشور است که با طراوتشان حس تازگی به شما دست خواهد داد. انواع آش‌های ترش محلی و خورشت دانه انار نیز جزو غذاهای محلی این منطقه محسوب می‌شوند. پیشنهاد ما اینست تا در بازدید از شهر بابلسر از محصولات طبیعی و محلی شان خرید کرده و با انرژی بیشتر به گشت و گذار بپردازید.